Persbericht: Jan Zandbergen Group introduceert Emperor’s Choice Teppanyaki Beef voor de Aziatische Foodservice

Emperor's Choice - logo - Jan Zandbergen

Voor de liefhebber van de Oost-Aziatische keuken, de enthousiasteling van goed vlees voor betaalbare prijzen én de chefs die genieten van het serveren van kwaliteitsvlees. Jan Zandbergen Group introduceert; Emperor’s Choice Traditional Teppanyaki Beef en Royal Angus Teppanyaki Beef. Mals kwaliteitsvlees ontwikkeld om te grillen op de Teppanyaki grill.

Twee varianten

Emperor’s Choice is hét Aziatische Foodservice merk van de Jan Zandbergen Group. Het merk is geïnspireerd door de rijke smaken van het oude Azië. Een tijd waarin de eerste dynastieën, een mix van Chinese, Japanse en Koreaanse invloeden, de fijnste ingrediënten vermengden tot ongeëvenaarde smaken.

De Teppanyaki lijn bestaat uit twee varianten: de Traditional Teppanyaki Beef en de Royal Angus Teppanyaki Beef. De Royal Angus Teppanyaki Beef is afkomstig van het Black Angus ras en staat bekend om de hogere kwaliteit en fijne marmering van het vlees, wat resulteert in een verfijnde smaak. Emperor’s Choice biedt voor ieder wat wils, met een optimale prijs/kwaliteitsverhouding en de keuze uit premium rundvlees, voor de Aziatische keuken.

" Met onze kennis en expertise zijn wij in zowel Europa als Azië geweest om daar samen met leveranciers de recepturen voor deze producten te ontwikkelen. "

Teppanyaki rundvlees is populair in de Oost-Aziatische keuken. Het is een Japanse kookstijl die de afgelopen jaren steeds populairder is geworden. Deze trend van bereiden en serveren komt in Europa ook steeds meer voor. Het woord “Teppanyaki” komt van de combinatie van “teppan”, wat ijzeren plaat of ijzeren bakplaat betekent, en “yaki”, wat gegrild of gebakken betekent. Teppanyaki-restaurants zijn in populariteit gegroeid en worden veelal bezocht voor de interactieve en vermakelijke eetervaring die ze bieden. Het Teppanyaki rundvlees is daarnaast ook geschikt om te bakken, roosteren of bijvoorbeeld te wokken. 

“We zien dat Aziatische restaurants steeds meer in trek zijn. De vraag naar hoogwaardige en vooral traditionele producten stijgt, maar deze zijn niet altijd beschikbaar. Met onze kennis en expertise zijn wij in zowel Europa als Azië geweest om daar samen met leveranciers de recepturen voor deze producten te ontwikkelen. Na een tijd van uitgebreid testen hebben we ons merk Emperor’s Choice vernieuwd en hopen we hiermee onze klanten op een breder vlak te kunnen voorzien,” aldus Justin van Schaik, Sales Executive – Jan Zandbergen Group

Het merk is ontwikkeld om de groei in Aziatische convenience producten te voorzien. Wat begon als een twee-producten lijn van geroosterde eend en Yakitori spiesjes, is nu uitgebreid met een lijn Teppanyaki Beef. Emperor’s Choice heeft het assortiment eerder dit jaar ook al aangevuld met nieuw ontwikkelde Asian Delights, waaronder Japanse Karaage, Tatsutaage Chicken, maar ook bekende rund producten zoals Aziatische Carpaccio en Shabu Shabu vlees. Het merk is onderdeel van de Jan Zandbergen Group dat samen met haar team productontwikkelaars, leveranciers en afnemers nieuwe recepturen voor producten ontwikkelen.